Richardson Cheryl (cherylrichardson.com)

Jokaiselle kanavahenkilölle on varattu oma ketjunsa. Valtaosa kanavoinneista on Pirjo Laineen käännöksiä. Tänne siis vain kanavointeja. Näkemyksille /mielipiteille on varattu oma ketjunsa.

2.10.2022 NOPEA JA HELPPO TAPA RAUHOITTUA

ViestiKirjoittaja hammer » 08.10.2022 13:05

NOPEA JA HELPPO TAPA RAUHOITTUA

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
2.10.2022
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Kun istuin tänä aamuna kirjoittamaan, sain järkyttävän puhelun, joka alkoi nostaa lisämunuaisteni kierroksia. Heti kun tunsin kortisolia virtaavan suonissani, vedin vaistomaisesti hitaasti syvään henkeä ja käytin tekniikkaa, jonka opin ystävältäni Russ Hudsonilta (https://russhudson.com/about-russ/) pitämään itseni rauhallisessa, hyödyllisessä tilassa.

Kun kuuntelin noita ahdistavia yksityiskohtia, yhdistyin aisteihini pysyäkseni läsnä, jotten nousisi hulluun junaan. Hullu juna on matka, jolle mieli lähtee, kun se alkaa kuvitella skenaarioita (usein pahimpia) stressaavien tapahtumien aikana. Sitten kun olet tuossa junassa, se kiihdyttää nopeasti, ja ennen kuin huomaatkaan, sydämesi syke nousee, hengityksestä tulee pinnallista ja sinusta tulee osa ongelmaa, ei ratkaisua.

Ennen tuota puhelua olin jo pakahtunut katseltuani vähän uutisia sydäntäsärkevistä tuhoista Floridassa, Putinin ydinsodan uhasta, ja poliittisesta draamasta matkalla välivaaleja kohti. Sosiaalisen median ja internet-uutisten aikakaudella maailma istuu kynnyksellämme ja levittää haasteensa jalkojemme juureen, ja on hankalaa tasapainottelua pysyä informoituna ja samaan aikaan poissa jyrkänteeltä.

Siltä varalta, että siitä on hyötyä (ja siitä todella on), ajattelin jakaa kanssasi sen, mitä Russ opetti minulle, koska käytän sitä koko ajan nyt siinä määrin, että siitä on tullut toinen luonto. Pidän sitä tulemisena kotiin itseeni, ja käytän aistejani sen tekemiseen. Näin se toimi tänä aamuna:

Heti kun sain tuon puhelun ja tunsin "trikkeröityväni", keskityin aisteihini. Tunsin pehmeän kankaan käsieni alla, kun ne lepäsivät tuolini käsinojilla. Tunsin pehmustetun tuolin kehoni alla, ja heilutin varpaita tunteakseni jalkani lattialla.

Kiinnitin tarkkaan huomiota, mitä edessäni oli (mitä pystyin näkemään). Katselin kissani vatsan nousevan ja laskevan, kun se nukkui sohvalla minua vastapäätä. Panin merkille saarnin oksien heiluvan tuulessa ikkunani ulkopuolella. Tutkin kuvioita kukkamatossa allani, etsien suosikkikohtiani.

Haistoin myös laventeliteen, jota oli vieressäni, ja läheisen patsulikynttilän myskintuoksun. Ja kuuntelin talon ulkoseinään kiinnitetyn lepakkopöntön nap-nap-naputusta, kun tuuli liikutti sitä rakennusta vasten.

Kaikki tämä tapahtui minuutissa tai parissa, ja se salli minun pysyä läsnä, keskittyneenä ja tyynenä, ja pystyin paremmin tukemaan omaistani, joka käsitteli ongelmaansa.

Elämässä on paljon tällä hetkellä. Luulen, että tunnet sen myös. Miten upeaa, että voimme käyttää aistejamme pysyäksemme läsnä. Anna tästä lähtien ahdistuksesi tai pakahtumisesi olla kutsu tulla kotiin itseesi. Ennen kuin huomaatkaan, siitä tulee vaistomaista myös sinulle.

Saadaksesi laajemman kontekstin tähän keskusteluun, kutsun sinut kuuntelemaan podcastini Tami Simonin kanssa SoundsTrue.comissa: Getting off the Crazy Train, Living a Soulful Life (= pääseminen pois hullusta junasta, sielukkaan elämän eläminen). Voit kuunnella sen täältä (https://resources.soundstrue.com/podcas ... cted-life/).

Rakkautta,
Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

16.10.2022 JUMALAINEN VÄLIINTULO

ViestiKirjoittaja hammer » 17.10.2022 22:11

JUMALAINEN VÄLIINTULO

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
16.10.2022
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Livahdin hotellihuoneesta vetäen tiukasti oven perässäni kiinni ja varmistaen, että se meni lukkoon. Aviomieheni Michael oli sikeässä unessa, ja halusin nauttia pienen aamiaisen, ennen kuin lähdimme kotiin perhehäistä. Kun kävelin pitkää käytävää aulaa kohti, tutkin kokolattiamattoa – tummansininen ja pieniä valkoisia tähtiä. Ajattelin kaikkia niitä hotellikäytäviä, joita olin nähnyt matkustaessani yksin vuosia, ja olin kiitollinen, että Michael oli nyt kanssani.

Kun astuin ravintolaan, vastassani oli nuori nainen, jolla oli lämmin hymy: "Minäpä sijoitan teidät ikkunapöytään, koska aurinko paistaa tänään ihanasti." Sydämeni mukainen nainen, ajattelin, kun laitoin kirjani ja huoneenavaimen pöydälle. Se oli täydellinen paikka – näkymä pihalle, jossa oli tulisija ja aamukasteen peittämiä tuoleja.

Meillä kaikilla on kallisarvoiset hetkemme – juoda aamukahvia koira jaloissasi, tai käpertyä sänkyyn vähän pidempään, kun yön lämpö livahtaa aamunkoitteeseen. Istuen pöydän ääressä, auringon paistaessa poskilleni, nautin hetkestä, kun kahden hotellivieraan välinen keskustelu teki siitä vielä erityislaatuisemman.

Vanhempi nainen astui ravintolaan ja istuutui takanani olevaan pöytään. Useita minuutteja myöhemmin saapui pariskunta, ja kun nainen istui pöytään, mies käveli takanani olevan naisen luo ja aloitti keskustelun.

"Eivätkö häät olleetkin ihanat?" hän kommentoi.

"Kyllä", nainen vastasi. "Se oli todella kaunis päivä."

"Muuten", vanhempi nainen jatkoi. "Kiitos kovasti, että hait minua tanssimaan. Se oli ensimmäinen kerta melkein 10 vuoteen, mieheni kuoleman jälkeen, ja se todella piristi päivääni."

He vaihtoivat vielä muutaman minuutin kohteliaisuuksia ennen eroamista ja palaamista aamiaisen pariin. Heidän kohtaamisensa toi mieleeni sähköpostin, jonka sain viime viikolla Keviniltä, lukijalta joka kertoi, että jäätyään osapäiväeläkkeelle hän oli löytänyt nautintoa ja innoitusta pienten hyvyydenhetkien todistamisesta.

"Olen huomannut, että hyväsydämiset ihmiset, tavalliset ihmiset, jotka elävät elämäänsä, ovat ystävällisiä ja välittäviä yksinkertaisilla tavoilla, "pelkästään siksi"."

Yhteys on hyvä asia sielulle. Esimerkiksi kontaktin ottaminen vieraisiin ihmisiin voi vaikuttaa valtavasti jonkun ihmisen elämään. Luulen, ettei tuolla miehellä joka haki vanhempaa naista tanssimaan, ollut aavistustakaan, mitä se voisi merkitä tälle. Se oli selvästi naisen päivän kohokohta.

Viime kuussa, kun menin erään ystävän kanssa päivälliselle, huomasimme äidin joka oli kahden pienen pojan kanssa viereisessä pöydässä, viihdyttävän lapsiaan ja pitävän heistä huolta ihanasti. Naisen noustessa pöydästä aterian päätteeksi, kerroimme, mitä näimme.

"Olet upea äiti", sanoimme hänelle. "Hyvin ystävällinen, huomaavainen ja rakastava. Poikasi ovat todella onnekkaita, että heillä on sinut."

Kuultuaan sanamme äiti istui takaisin alas ja alkoi itkeä. "Tämä on ensimmäinen iltani ulkona yksinhuoltajana", hän kertoi meille kyyneltensä läpi. "Eikä teillä ole aavistustakaan, mitä tämä merkitsee minulle. Vannon muistavani tämän hetken koko loppuelämäni."

Koko loppuelämänsä. Vau. Katsoimme ystäväni kanssa toisiamme hämmästyneenä tuosta vaikutuksesta ja hyvin onnellisena, että sanoimme jotain!

Aikana jolloin maailma voi tuntua polarisoituneelta, on hyödyllistä muistaa, että löydämme ihmisyytemme yksinkertaisista, jokapäiväisistä tilaisuuksista rakastaa ihmisiä – vieraita ja ystäviä yhtä lailla.

Se on jumalaista väliintuloa korkeimmassa muodossa.

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

20.11.2022 TÄNÄÄN OLEN KIITOLLINEN

ViestiKirjoittaja hammer » 22.11.2022 20:16

TÄNÄÄN OLEN KIITOLLINEN

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
20.11.2022
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Tässä kuussa juhlin isäni muistoa, joka kuoli 2016. Kun istahdin kirjoittamaan tämän viikon blogia, muistin vierailun hänen luonaan sairaalassa ja olin onnellinen huomatessani, että ikuistaisin tuon muiston blogiin. Tällä viikolla haluaisin jakaa kanssasi isäni viisauden, kiitospäivän kunniaksi täällä Yhdysvalloissa.

"Tänään olen kiitollinen."

Vietin tämän aamun sairaalassa isäni luona, joka sai sydänkohtauksen viime viikolla. Häntä oli siunattu melkein vuoden hyvällä terveydellä, kiitos munuaisdialyysin, ja tämä on ensimmäinen merkittävä takaisku sen aloittamisen jälkeen.

Vaikka olen kallellaan vihermehuun, liikuntaan ja moniin vaihtoehtoisiin lähestymistapoihin terveysasioissa, kiitän Jumalaa modernin lääketieteen kehitysaskelista. Oli ihmeellistä nähdä isäni siirtyvän näennäisesti kuoleman partaalta taas itsenäiseen elämään.

Kun tänä aamuna istuin hänen kanssaan, kun hän viimeisteli aamiaista, puhuimme sairaalassa olemisen haasteista – tökitään ja tönitään koko päivän, tärkeät elintoiminnot tarkistetaan keskellä yötä ja ruokavaihtoehdot ovat vähemmän ihanteellisia.

"Nimittäin, Cheryl", hän sanoi. "Oivalsin, että vaikka voisin olla vihainen ja tolaltani täällä olemisesta, voin myös muuttaa ajatteluani ja nähdä sen eri tavalla."

"Miten niin?" kysyin.

"No, voisin nähdä itseni miehenä, jota kohdellaan kuin kuningasta. Minullehan tarjoillaan ateria kolme kertaa päivässä – osa sänkyyn. Minulla on seuralainen, minne tahansa menen. Ihmiset käyvät tarkistamassa vointini koko päivän. Ja kaikki siivoavat jälkeni."

Ja hän saa katsoa golfia, milloin tahansa haluaa.

Puhuimme hänen perspektiivistään ja kiitollisuuden parantavasta voimasta, ja päätimme pelata peliä, jossa luettelimme vuorotellen esimerkkejä asioista, joista olla kiitollinen …

Vessassa ovi verhon sijasta.

Tilava yksityishuone, standardi sydänkerroksessa.

Puhtaat lakanat joka päivä.

Sisareni Shelly – hänen vankkumaton terveydenhuoltoedustajansa.

Tekstitys televisiossa (isäni on melkein sokea).

Ystävälliset ja pätevät hoitajat ja lääkärit.

Huoneessa ikkuna, josta auringonvaloa pääsee sisään.

Kun katselin isäni pelaavan tätä kiitollisuuspeliä kanssani, tunsin kiitollisuutta hänen geeneistään. Olen perinyt hänen sinnikkyytensä ja vahvuutensa, erityisesti vaikeimpina aikoina.

Tiedän kirjoittavani kiitollisuudesta paljon, ja siihen on syy. Se on parantavaa. Se on toiveikasta. Se suuntaa meidät siihen, mikä on hyvää. Ja se muistuttaa meille, että maailmasta huolimatta, joka voi tuntua epävarmalta ja myrskyiseltä, voimme aina löytää jotain arvostettavaa.

"Sydämesi tulee vahvemmaksi jokaisen kiitollisen ajatuksen myötä", sanon isälleni, kun lähden hänen luotaan myöhemmin tuona päivänä. "Se on aivan yhtä tärkeää kuin lääkkeet, joita otat, ja menettelytavat joita kestät."

Hänen hymynsä kertoo: "Sinun ei tarvitse kertoa minulle, lapsukainen. Olen isäsi, muistatko?"

Ja tänä aamuna muistan.

Onnellista kiitospäivää!

Rakkautta,
Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

29.1.2023 HIEMAN JUURI OIKEAA ASIAA

ViestiKirjoittaja hammer » 16.02.2023 09:18

HIEMAN JUURI OIKEAA ASIAA

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
29.1.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Otin pöytähopealaatikosta pikkulusikan ja huomasin, että jokseenkin kaikki haarukat, veitset ja lusikat näyttivät tummuneilta ja kuluneilta. Muutama vuosi sitten ostin erilaisia antiikkisia, hopeoituja keittiövälineitä, koska ne olivat elegantteja ja kauniita. Laitoin ne useiden oikeaa hopeaa olevien esineiden joukkoon, jotka minulle oli jättänyt reilu 90-vuotiaana kuollut ystävä.

Vaikka pöytähopeat olivat puhtaita, en ollut koskaan kiillottanut niitä, koska ne olivat kauniita sellaisenaan eikä se tuntunut tuon ponnistuksen arvoiselta. Siis siihen saakka, kunnes assistenttini Lisa meni yhtenä päivänä hakemaan itselleen lusikan ja kommentoi, miten kauniilta ne näyttäisivät puhdistettuina.

"Mikset antaisi minun viedä hopeat kotiin ja kiillottaa ne", hän tarjoutui. "Tutkin vähän asiaa ja etsin nopeimman ja helpoimman tavan saada homman hoidettua."

Kun Lisa on tukenani, minulla on kuin henkilökohtainen Martha Stewart käyttävissä. Hänellä on silmää kauneudelle, ja hän rakastaa saada kaaoksen järjestykseen. Häntä myös ilahduttaa saada asiat näyttämään hyvältä. Niinpä lastasin hopeat kassiin ja annoin ne hänelle kotiin vietäväksi.

Kahden päivän päästä Lisa ilmestyi hopeat kiedottuna mustumista estävään paperiin (kuka edes tiesi sellaisen olemassaolosta?). Kun hän nosti jokaisen esineen kassistaan, oli ällistynyt niiden kauneudesta. Laitoin ne kaikki takaisin laatikkoon ja kävin jatkuvasti katsomassa niitä iltapäivän aikana, koska ne näyttivät niin hyvältä.

Minulla ei ollut aavistustakaan, millaisen eron kiillotetut hopeat tekisivät jokapäiväiseen elämääni. Kun ajattelin asiaa, oivalsin, että käytän haarukoita, veitsiä ja lusikoita koko ajan. Miksi niiden ei antaisi olla erityisiä? Vieläkin hymyilen joka kerta, kun tartun veitseen tai haarukkaan.

Kun olin ensimmäistä kertaa valmentajakoulutuksessa yli 25 vuotta sitten, mentorini, Thomas Leonard, kertoi kolme ohjenuoraa oman elämän parantamiseen:

Nosta jatkuvasti standardejasi.
Lakkaa suvaitsemasta hyvää, kun voit saada mahtavaa.
Muista, että kauneus on välttämättömyys, ei luksusta.

Viisausvuosinani olen oppinut ymmärtämään hänen valmennuksensa tavalla, jota en pystynyt oikein arvostamaan silloin. Hienojen astioiden käyttäminen, vuodevaatteiden päivittäminen ultrapehmeiksi ja mukaviksi, suosikkivalokuvan kehystäminen tai arvossa pidettyjen hopeiden kiillottaminen tuo suurta iloa. Eikä sen tarvitse katkaista selkääsi tai räjäyttää pankkia.

Käy ilmi, että hieman juuri oikeaa asiaa voi lopulta ollakin jotain melko suurta.

Rakkautta,
Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

11.2.2023 PÄÄSTÄ ITSESI KOUKUSTA

ViestiKirjoittaja hammer » 20.02.2023 18:32

PÄÄSTÄ ITSESI KOUKUSTA

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
11.2.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Viime maanantaina jahkailin koko aamun, osallistunko erääseen tapahtumaan illalla vai en. Siellä oli ihmisiä, jotka halusin nähdä, ja ulkona oli kylmää ja tuulista. Olin levoton ja kaipasin maiseman vaihdosta, ja halusin jäädä lämpimään ja mukavaan kotiin. Tiesin, että tuottaisin pettymyksen ihmisille, jos en menisi, ja en halunnut tuottaa pettymystä itselleni katumalla.

Mieleni tanssi päättämättömyyden tanssia, eteen ja taakse, eteen ja taakse, kun lopulta kyllästyin siihen kaikkeen. "Valitse toinen, ja saa päätös tehtyä", sanoin itselleni.

Usein vaaditaan vain tätä lopettamaan se hulluus, joka jatkuu mielessäni, kun tunnen olevani epävarma jostain. Teen valinnan ja luotan, että pystyn käsittelemään seuraamukset. Mutta tuona päivänä minusta tuntui todella epävarmalta, eikä tuo lähestymistapa toiminut. Niinpä tein sen sijaan jotain muuta.

Istuin hiljaa ja harkitsin kumpaakin vaihtoehtoa. Sitten kysyin itseltäni: "Kumpi vaihtoehto antaa sinulle suuremman helpotuksen?" Tämän kysymyksen olen esittänyt vuosien saatossa asiakkailleni, kun epävarmuus on piinannut heitä.

Muutamassa minuutissa kysymykseni jälkeen, tiesin haluavani jäädä kotiin. Olin väsynyt, ja vaikka kaipasin ystävien tapaamista, tiesin kehossani tuntuvasta helpotuksesta, että tarvitsin lepoa, en stimulointia. Tulevaisuudessa olisi muita tilaisuuksia osallistua tapahtumiin.

Olen oppinut arvostamaan helpotusta älykkyyden muotona. Silloin kun voin siirtää sivuun ajatuksen negatiivisista seuraamuksista ja mahdollisesti loukatuista tunteista, pelon pettymyksen tuottamisesta itselleni tai muille, ja virheen tekemisen mahdollisuuden, pääsen käsiksi totuuteen. Sitten voin tehdä tietoisen valinnan. Joskus oikea valinta on mennä helpotusta vastaan, koska joku rakas ihminen tarvitsee huomiotani ja hoitoani. Mutta useimmiten totuus on muistutus siitä, mistä minun pitää huolehtia itsessäni.

Enemmän ja enemmän opin päästämään itseni koukusta ja hankkiutumaan eroon vastuista, jotka eivät kuulu minulle. Se on viisausvuosien lahja ... ja otan sen kiitollisena vastaan.

Rakkautta,
Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

19.2.2023 KAUNEUDEN KURAATTORIKSI TULEMINEN

ViestiKirjoittaja hammer » 28.02.2023 19:55

KAUNEUDEN KURAATTORIKSI TULEMINEN

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
19.2.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Oli ollut hiljainen ja ihana aamu, sellainen alku päivälle, jolloin kaikki tapahtui helposti. Heräsin aikaisin, treenasin ja menin sitten istumaan kylmäaltaaseeni muutamaksi minuutiksi. Kun sujahdin jäätävään veteen, fokusoiduin tarkoituksella ympäristööni yrittäen pysyä läsnä ja poissa päästä. Tein tämän vastustamaan mieltäni, koska se yrittää vakuuttaa minut aina nousemaan pois. Kun vedin monta kertaa syvään henkeä, aloin asettua ja tunsin kummallista rauhaa.

Tuona aamuna minulla oli hyvä tuuri ja kuulin kahden lähipuissa istuvan variksen keskustelevan, joten sain miellyttävästi muuta ajateltavaa. Silmät suljettuna ja auringon lämmittäessä kasvojani, hymyilin, kun ne raakkuivat herkeämättä toisilleen. Jäätävästä vedestä huolimatta se oli taivas.

Myöhemmin samana päivänä hoidin muutaman asian, ja kotimatkalla minulla oli toinen erityinen kohtaaminen luonnon kanssa. Ajaessani pientä siltaa kohti, joka ylittää läheisen tekojärven, näin aikuisen kyhmyjoutsenen ottavan omaa kylmää kylpyään. Se oli asettunut näkyvästi auringonvalopilariin veden pinnassa. Se oli henkeäsalpaava näky!

Ajoin auton heti tien sivuun ja menin ulos nähdäkseni paremmin. Kun lähestyin tien reunaa, joutsen joka oli ollut kasvot minusta poispäin, kääntyi hitaasti ympäri ja tuijotti suuntaani. Katsoin sitä, kunnes se lipui sulavasti siltaa kohti ja livahti sen alle.

Kun pääsin takaisin autoon, tunsin energiasyöksyn kulkevan kehoni läpi – sekoitus kiitollisuutta, iloa ja syvää rauhaa. "Voi sitä elämänvoimaa", ajattelin itsekseni, "voiman virtausta johon yhdistymme, kun tulemme läsnäolevaan hetkeen." Kauneus on tämän voiman kanava.

Nyt kun elämäni on fokusoituu enemmän läsnäolevaan hetkeen, opin ymmärtämään ja arvostamaan, mitä tarkoittaa olla kauneuden kuraattori. Joka päivä otan asiakseni etsiä sen lumousta – auringonvalon virtaaminen pilviverhon läpi, illan varjojen heijastuminen seinälle, lehdet jotka näyttävät tuikkivan tuulessa, tai se hellyttävä näky, kun kissamme ovat käpertyneet yhteen iltapäivätorkuilla.

Yhteyden vaalimisesta kauneuteen on tullut prioriteetti, tapa kiinnittää huomio korkeampiin energioihin, jotka elävöittävät olemassaoloamme. Tämä elämänvoima on ilon, parannuksen, vahvuuden ja rakkauden lähde. Ei ole enää ylellisyyttä kompastua johonkin kauniiseen – se on välttämättömyys, asia jota etsin, arvostan ja nautin jakaa muiden kanssa.

Siitä syystä, tässä on kuva joutsenesta liikkeessä ... se on upeaa katsottavaa. Vaikka elämä voi tuntua ylivoimaiselta ja karulta, voi saada suurta voimaa tulemalla kauneuden kuraattoriksi. Toivottavasti liityt seuraani.

Voit nähdä tuon joutsenen täältä (https://cherylrichardson.com/newsletter ... of-beauty/).
(Linkki vie Cherylin sivuille, video joutsenesta löytyy, kun vierität sivua alaspäin. Hammer)

Rakkautta,
Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

26.2.2023 MITEN SISÄINEN KIUSAAJA HILJENNETÄÄN

ViestiKirjoittaja hammer » 16.03.2023 14:31

MITEN SISÄINEN KIUSAAJA HILJENNETÄÄN

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
26.2.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Joskus sisäisen kiusaajan ääni tekee kuuroksi. Se huutaa niin kovaa, etten kuule omia ajatuksiani, puhumattakaan saa luovia inspiraatioita, joita tarvitsen kirjoittaessani. Noina päivinä otan sisäistä taiteilijaani kädestä, talutan hänet kirjoituspaikkaamme ja seison vieressä, kunnes hän pääsee alkuun.

"Turvaan selustasi", sanon hänelle. "Älä ole huolissasi. Kirjoita vain."

Minusta on tullut melko hyvä käsittelemään niitä ärsyttäviä kriitikkoja, joita asuu päässäni. Joskus annan heidän sanoa sanottavansa. Istun työhuoneeni lattialla, kun he jaarittelevat ja jaarittelevat siitä, että olen kirjoittajana ok, mutten mahtava, ja viilailen vain kynsiäni, kunnes he kyllästyvät. Toisina kertoina menen tietokoneelle, avaan tyhjän sivun ja kirjoitan kaiken, mitä he sanovat, kunnes he huomaavat, että teen vain muistiinpanoja, mutten omaksu niitä, ja he hiljenevät.

Kaikkein paras taktiikka on se, kun soitan taiteilijatoverille ja paljastan salaisuuden, mitä tapahtuu. Kerron hänelle, mitä tuo äkeä kuoro sanoo, jotta voin kuulla hänen kertovan, että samat äänet kaakattavat hänenkin päässään. Nauramme ja valitamme, valmennamme ja lohdutamme toisiamme, ja sitten pääsemme kumpikin takaisin töihin.

Yritin vuosia hiljentää nuo sisäiset kriitikot taistelemalla niitä vastaan, mutta tuo huomio antoi heille vain lisää valtaa ja ammuksia tulla jatkuvasti tielle. Niinpä luovuin tappelusta. Antauduin sen sijaan sille tosiasialle, että kaikki tekemisen arvoinen aktivoisi kriitikot (muuten, sisäiset ja ulkoiset), ja koska olen kiinnostunut vain tekemisen arvoisista asioista, minun pitäisi oppia elämään heidän kanssaan. Ja nyt elän.

Silloin kun synkät äänet tukahduttavat taiteilijan minussa, kuiskaan lempeästi: "Luota itseesi, kultaseni. Jatka. Rytmi jota etsit, on aivan kulman takana."

Onneksi hän kuuntelee. Koska loppujen lopuksi tarvitsemme vain sitä – rakastavaa läsnäoloa emännöimään pelkoamme, kunnes se tuntee olevansa nähty ja kuultu ja valmis häviämään.

Ja se häviää. Luovuuden voima on liian vahva pidettäväksi vankina.

Kriitikkokomitea on aina jokaisen merkittävän luovan tapahtuman osallistujaluettelossa. Varmista vain, että kutsut paljon enemmän ystäviä.

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

12.3.2023 OPPIA PYSYMÄÄN SIINÄ MISSÄ ON

ViestiKirjoittaja hammer » 20.03.2023 12:40

OPPIA PYSYMÄÄN SIINÄ MISSÄ ON

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
12.3.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Valju oli päivän ja mielialani sävy, kun heräsin tänä aamuna katkonaisesta yöunestani. En ollut tolaltani, masentunut tai huolestunut. Tuntui vain tylsältä. Kun tein aamurituaaleja – keitin teetä, ruokin kissat, tyhjensin astianpesukoneen ja valmistin aamiaisen – kiinnitin huomioni läsnäolevaan hetkeen, mielialani sijasta.

Tunsin astiat käsissäni, kun laiton ne paikoilleen kaappeihin. Hengitin sisään Earl Grey -teen tuoksua, kun se leijaili höyryävästä mukista pöydällä. Kuuntelin tarkkaan lintujen kutsuja – hömötiaisen suloista laulua ja mustarastaan kimitystä.

Sen sijaan, että olisin yrittänyt selvittää, miksi minusta tuntuu tältä, tai saada itseni ajattelemaan jotain muuta, nojauduin tuon hetken todellisuuteen. Panin vain merkille, mitä ympärilläni tapahtui.

Joskus se missä olet, on paikka, missä sinun pitäisi olla.

Läsnäolo on älykkyyttä. Se sisältää ymmärryksen todellisuudesta, jota emme voi aina nähdä. Ja sen voi luottaa ruokkivan elämänvoimaamme, eikä näännyttävän sitä. Jos olet kyllästynyt antamaan ihmisten ja olosuhteiden kaapata elämänlaatusi, ehkä kannattaa kokeilla läsnäoloa. Minulla ei ole kiinnostusta olla ulkoisten voimien armoilla, kuin lehti jota tuuli puhaltaa. En halua, että asioiden tarvitsee olla tietyllä tavalla, jotta se on ok. Haluaisin, että on ok kaikesta huolimatta.

Niinpä työstän sitä. Teen, mitä vaaditaan, että tuntuu mukavalta olla omissa nahoissani – pysyä siinä, missä olen, hengittää ja nimetä, mitä näen, kuulen, haistan ja tunnen. Se ei ole helppoa. Ei lainkaan. Häiriötekijät ovat houkutteleva, välittömän helpotuksen lähde. Muffinssin nappaaminen tai itseni viihdyttäminen kauniilla kuvilla tai järjettömillä tempuilla sosiaalisessa mediassa on houkutteleva ja nopea ratkaisu, kun olen poissa tasapainosta, mutta se ei kestä. Ja kääntyminen johonkin ulkopuoliseen asiaan, jotta olo on ok, pitää minut silmukassa, jota täytyy toistaa uudestaan ja uudestaan. Ja se on uuvuttavaa. Se vie energiaa. Ja elinvoimaa.

Niinpä tänään hyväksyn valjun. Ja hetken. Ja tilaisuuden päästä vähän paremmin olemaan omassa turvallisessa paikassani riippumatta siitä, mitä tapahtuu ... syvä hengenveto kerrallaan.

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

19.3.2023 UUSI TIE ETEENPÄIN

ViestiKirjoittaja hammer » 20.03.2023 12:41

UUSI TIE ETEENPÄIN

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
19.3.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Laahustin kylpyhuoneeseen ja katsoin unista itseäni peilistä. Ajattelin välittömästi Louise Hayta ja hänen sitoutumistaan "peilityöhön" – sanoa: "Rakastan sinua. Rakastan sinua todella, oikeasti" joka kerta, kun katsoo peiliin. Kun hymyilin hänen muistolleen ja hiljaa sanoin nuo sanat itselleni, tartuin sähköhammasharjaan ja aloin pestä hampaitani.

"Hei, ota iisisti sen kanssa", mieheni Michael sanoi, kun kävelin huoneeseen.

"Mitä?" sanoin parhaalla zombi-imitaatiollani.

"Olet kovakourainen, kun harjaat hampaitasi. Ole lempeä itsellesi."

Tämä oli toinen kerta viikon aikana, kun Michael mainitsi siitä, miten kovakourainen olin hampaitani harjatessa, joten panin sen merkille. On eri asia sanoa itselleen: "Rakastan sinua", kuin toimia sen mukaisesti.

Kun olin valmis kylpyhuoneessa, menin alas istumaan suosikkituoliini ikkunan vieressä, josta näkyy takapihallemme. Halusin ajatella Michaelin kommenttia. Miksi olin edelleen niin kovakourainen itseni kanssa, tavoilla joita en ollut edes huomannut? Kyyneliä tulvi silmiin, kun tunsin tuskan itseni laiminlyömisestä – vuodet jolloin tein töitä hullun lailla, pitkää päivää, valvoin myöhään, kun tarvitsin unta, pidin lupaukset muille ja rikoin ne itselleni, ja puskin kehoni liikkumaan nopeammin, silloin kun tarvitsi epätoivoisesti hidastamista.

Istuin hiljaa, sallien itseni surra, päästää irti tuosta tuskasta, jota oli kerääntynyt sisälle vuosikymmeniä. Niin monta versiota kovakouraisesta ja niin vähän suostumista pehmeyteen.

Keho pitää muistoja. Se on viisas oppilas, joka seuraa johdollamme, ja se painaa parhaansa mukaan muistiin ne tavat, joilla käyttäydymme usein, jotta se voi käyttää automaattiohjausta omaksi edukseen. Tämä on yksi syy, miksi vanhat tavat ovat sitkeitä. Ne ovat olleet kauan, usein lapsuudesta saakka, ja ne ovat yhtä automaattisia ja luotettavia kuin auringonnousu.

Haluan erilaisen auringonnousun elämäni tässä vaiheessa. Opettelen arvostamaan lempeää heräämistä ilman herätyskelloa, ja iloa sitoumuksettomasta ja spontaanista päivästä tehdä, mitä sieluni haluaa. Jätän aikaa toimintojen väliin, jotta voin kokea ja arvostaa tasaista siirtymää tehtävästä toiseen. Ja opettelen pyytämään apua ja sitten vastaanottamaan sitä, kun tarjotaan, huolimatta siitä, miten kummalliselta se tuntuu.

Ai niin, ja opettelen nyt harjaamaan hampaani hellästi.

Louise Hayn sanoin: "Sinä olet kanssasi pidempään, kuin kukaan muu tällä planeetalla. Miksi et tekisi tuosta suhteesta hyvää?"

Aina opettaja, myös toiselta puolelta. "Kuulen sinut, kultaseni", sanon hänelle, kun tuijotan ulos ikkunasta aamuvaloa, joka herättää päivän. "Pehmeä ja lempeä" on uusi mantrani, ja toivotan sen tervetulleeksi avosylin.

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

2.4.2023 TARINA TOIVOSTA JA UUSISTA ALUISTA

ViestiKirjoittaja hammer » 21.04.2023 22:20

TARINA TOIVOSTA JA UUSISTA ALUISTA

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
2.4.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Kevät on saapunut tänne koilliseen, ja linnut hyörivät, kun ne alkavat tehdä uusia kesäkotejaan. Luomupumpulipalloja on laitettu roikkumaan, auttaen niitä löytämään hyvälaatuisia rakennusaineita, ja ruokintalaitteessa on ylimääräistä ruokaa polttoaineeksi työntekoon.

Tämä aika vuodesta tuo aina mieleeni tarinan, jonka jaoin kauan sitten: mitä tapahtui, kun laitoimme erilaisia puita pihaamme. Palaan tähän tarinaan, koska se muistuttaa minua olemaan hyvin tarkkana niissä tarinoissa, joita kerron itselleni, ja odotuksissa joita minulla on. Elämä voi yllättää koska tahansa, ja jos keksit tarinoita mielessäsi, voisit yhtä hyvin tehdä niistä rakkaustarinoita, joilla on onnellinen loppu.

Tämä tapahtui ...

Useita vuosia sitten istutimme Michaelin kanssa 30 puuta pihaamme, ja heti kun puut olivat maassa, linnut alkoivat rakentaa uusia koteja. Olin innoissani, kun huomasin punarinnan pesän männyssä autotallin takana, kuhankeittäjän pesän Norjan-kuusessa pihatien mutkassa, ja pikkuruisen peukaloisen pesän katajassa etuovemme vieressä. Oli upeaa nähdä luonnon elämää läheltä. Joka päivä lähtiessäni tai palatessani kurkistin varovasti peukaloisen pesään, miten asiat etenivät.

Ajan kuluessa kodit oli rakennettu, munat munittu ja uutta elämää oli tulossa.

Kuitenkin yhtenä iltapäivänä, kun palasin kotiin kokouksesta, katsoin peukaloisen pesään ja suureksi tyrmistyksekseni huomasin, että se oli tyhjä. Näin pikkuruisen poikasen makaavan maassa, kaksi munaa vieressään – toinen rikki, toinen ehjä. Sydän murtuneena siirsin hellästi oksan sivuun ja löysin toisen poikasen, joka oli elossa ja roikkui jalastaan pesässä.

Seisioin puun vieressä kyynelten partaalla, ja olin huolissani, mitä pitää tehdä. Olin aina kuullut, ettei pitäisi koskea lintua tai sen pesää, sillä pelkona oli, että emo hylkäisi poikasensa (olen sittemmin oppinut, ettei se ole totta). Mutta tietäessäni, etten voinut jättää asiaa sikseen, ryntäsin taloon, löysin hanskat ja palasin takaisin, antaakseni poikasten elämälle ainakin kunniallisen lopun.

Voi, miten varovasti irrotin poikasen, joka roikkui pesästä, ja laitoin sen takaisin sinne. Sitten poimin ehjän munan ja laitoin sen poikasen viereen. Kun kurkotin ottamaan toista pikkuruista poikasta maasta, huomasin, että sekin oli hengissä. Niinpä laitoin sen varovasti pesään sisaruksensa viereen. Oletin, että linnut kuolisivat yhdessä.

Seuraavana aamuna valmistelin itseäni, kun lähdin asioille. Rukoilin, että emo tulisi takaisin, mutta oletin, että poikaset olisivat kuolleet yön aikana yksin pesässä. Aivan oikein, kun katsoin pesään, siellä ei ollut emoa. Saatoin kuitenkin nähdä poikasten pikkuruiset sydämenlyönnit.

Kun palasin kotiin, järkytyin löytäessäni emopeukaloisen istumasta poikastensa päällä! Tuijotin sen pieniin silmiin ja kiitin sitä paluusta. Sitten juoksin sisään jakamaan hyvät uutiset Michaelin kanssa.

Ajan kuluessa, pidin sormia ristissä, kun emo tuli ja meni. Tänä aamuna olin vähän hermostunut mennessäni tarkistamaan taas niiden tilanteen, mutta raportoin nyt onnellisena, että pesässä on kolme poikasta! Kyllä, myös se pieni muna kuoriutui. Poikasten suut ovat auki, ja ne näyttävät melkein valmiilta avaamaan silmänsä maailmaan.

Näiden kauniiden pikkuolentojen löytäminen hengissä täyttää minut toivolla, että myös vaikeimmista olosuhteista voi tulla hyvää.

Toivottavasti tämä kohottaa myös sinua vähän tänään!

Rakkautta,
Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

EdellinenSeuraava

Paluu Kanavoinnit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa

cron