Richardson Cheryl (cherylrichardson.com)

Jokaiselle kanavahenkilölle on varattu oma ketjunsa. Valtaosa kanavoinneista on Pirjo Laineen käännöksiä. Tänne siis vain kanavointeja. Näkemyksille /mielipiteille on varattu oma ketjunsa.

16.4.2023 VOIT VARASTAA TÄMÄN

ViestiKirjoittaja hammer » 22.04.2023 10:22

VOIT VARASTAA TÄMÄN

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
16.4.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Aina silloin tällöin, kun kohtaa jonkin tilanteen, joka haastaa kykyni säilyttää tyynen ja rauhallisen tilan, palaan muistiinpanoihin, joita olen kirjoittanut itselleni auttamaan minut takaisin raiteilleni. Muokkaisin hiljattain yhtä niistä ja ajattelin jakaa sen kanssasi siltä varalta, että se voisi olla hyödyllinen jossain kohtaa sinullekin. Olet tervetullut varastamaan sen.

Rakas kultaseni,

jos olet levoton, peloissasi tai et ole kontrollissa, muista: olet oman kokemuksesi mestari. Kukaan ja mikään ei voi vaikuttaa ilman lupaasi siihen, miltä sinusta tuntuu sisälläsi.

Voit kuunnella pelokkaan mielesi järjettömyyttä (kun se on hyvin koulutettu vakuuttamaan sinulle, että olet ulkopuolisen maailman armoilla), tai voit pysyä sitoutuneena tavoitteeseesi säilyttää tyyni ja rauhallinen tila.

Kouluta mielesi olemaan hiljaa. Mene istumaan tilaan, joka tuntuu kodikkaalta ja mukavalta, ja kun olet valmis, laita kello soimaan kymmenen minuutin kuluttua. Kerro mielellesi, että pysyt paikallasi, kunnes kello soi.

Piste. Ei neuvottelun varaa.

Sitten hengitä. Hengitä hitaasti syvään, sisään ja ulos nenän kautta. Pidennä jatkuvasti uloshengitystä. Huomaa, että alat rentoutua (haukotus on hyvä merkki). Vaikka mielesi tekee kaikkensa vakuuttaakseen, että sinun täytyy nousta ylös, muista, kuka on pomo: sinä. Sielu.

Palaa jatkuvasti hengitykseesi saamaan tukea.

Olet mittaamattoman voimakas, ja jos teet tätä harjoitusta tarpeeksi, huomaat aina vain helpommaksi palata tyyneen tilaan – riippumatta siitä, mitä elämässäsi tapahtuu. Lupaan, että tämä on totta.

Muista myös, että sinulla on enemmän kontrollia tunne- ja fyysiseen terveyteesi, kuin pelokas mielesi saisi sinut uskomaan. Valitset, mitä syöt, miten säännöllisesti liikutat kehoasi, miten rakastavasti puhut itsellesi ja mitä päästät ja mitä et päästä korviisi ja silmiisi. Ole hyvin, hyvin nirso.

Kun hermosi lannistavat sinut, mene ulos. Kävele selkä suorassa. Nauti ympäristöstäsi. Kulje tuota kulunutta polkua ympäristössä, jossa linnut liitävät pään yläpuolella, puut tervehtivät huojuen, perhoset ilahduttavat kauneudellaan ja maan hedelmällinen ja kostea tuoksu vetää sinut takaisin maahan.

Muista, kultaseni, että elät planeetalla, joka leijuu keskellä valtavaa, tyhjää avaruutta. Olet kaunis piste käsittämättömässä universumissa. Ja olet täällä ja poissa silmänräpäyksessä.

Tämäkin menee ohi.

Rakkautta,
Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

23.4.2023 OLET NIIN HERKKÄ – SIUNAUS VAI KIROUS?

ViestiKirjoittaja hammer » 26.04.2023 21:16

OLET NIIN HERKKÄ – SIUNAUS VAI KIROUS?

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
23.4.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Pidän taukoa tällä viikolla ja jaan tarinan yhdestä suosituimmasta luvusta kirjassani The Art of Extreme Self Care (=äärimmäisen itsehoidon taito) (https://www.amazon.com/dp/1401952488?re ... 4ED4WWX6FJ).

Olet niin herkkä

Kun olin pieni tyttö, isälläni oli tapana kutsua minua Sarah Heartburniksi (=närästys) – hauska väännös ranskalaisesta elokuvanäyttelijästä Sarah Bernhardt – koska minulla oli taipumusta olla vähän dramaattinen, silloin kun asiat eivät menneet mieleni mukaan. Totuus oli, että olin hyvin eritysherkkä lapsi. Itkin helposti, loukkaannuin, kun lapset nimittelivät minua tai pitivät minua pilkkanaan, ja minulla oli alttiutta yksinäisiin jaksoihin ja eräänlaiseen suruun, jota en ymmärtänyt. Vasta aikuisena, kun luin Elaine Aronin kirjan Eritysherkkä ihminen, ymmärsin, mitä tapahtui. Se oli yksi noita harvinaisia hetkiä, kun jokin kirja tuntuu laittavan koko elämäsi perspektiiviin ja yhtäkkiä ymmärrät itseäsi täysin uudella tavalla.

Vuosia sätin itseäni herkkyydestä. Aivan kuten tuo pieni tyttö tunsi liian paljon, naisena itkin edelleen helposti ja liian suuri stimulointi tuntui nujertavan minut – sellainen jota tuli suurista väkijoukoista, kirkkaista valoista ja kovista äänistä – ja loukkaannuin syvästi kritiikistä ja pikkumaisista huomautuksista. Vihasin herkkyyttäni – itse asiassa inhosin sitä – kunnes keskustelu Thomasin, silloisen valmentajani, kanssa muutti kaiken.

Olin pitänyt juuri yhden ensimmäisistä puheistani valmentamisesta, ja sain arvioinnissa kritiikkiä tavastani esittää ideoitani. Arvostelu oli kovaa, ja sen aiheuttama tuska kesti päivätolkulla. Puhelumme aikana kuvasin tuota palautetta Thomasille ja sanoin: "Vihaan sitä, että tämä juttu vaikuttaa minuun niin paljon. Et voi uskoa, mikä päässäni on jatkunut tuon arvostelun lukemisesta saakka: "Olen perseestä puhujana. Unohda tämän tekeminen elantona ja pysy valmentamisessa". Olen aivan liian herkkä ja vihaan sitä!" Thomas kuunteli mietteliäänä, kun jatkoin, miten järkyttynyt olin, ja kun olin päässyt loppuun, hän sanoi yhden klassisista sutkautuksistaan, joka muutti perspektiiviäni. Hän sanoi: "Cheryl, näen herkkyytesi suurimpana lahjanasi. Se on tuonut sinut siihen, missä olet tänään, ja se tekee sinusta mahtavan valmentajan. Jos olisin sinä, suojelisin tätä lahjaa, enkä vihaisi sitä."

Suojelisin herkkyyttäni? Siinäpä oli ajatus, jota en ollut koskaan ennen harkinnut. Se ajatus, että herkkyyteni voisi olla siunaus, eikä kirous, kannusti minua ajattelemaan sitä uudella tavalla. Oli ehdottomasti hyötyjä. Lapsena ja aikuisena herkkyyteni merkitsi terävää havaintokykyä tulkita ihmisiä. Pään kallistuksesta, silmänräpäytyksestä tai hienoisesta muutoksesta äänensävyssä tiesin usein, mitä joku ajatteli tai tunsi. Tämä kyky kehittyi ajan kuluessa hienovirittyneeksi intuitiiviseksi tietämiseksi, joka salli minun olla hyvin tehokas valmentajana ja opettajana. Pystyin ennakoimaan ihmisten tarpeet. Tiesin usein, mitä joku oppilas tarvitsi, ennen kuin hän tiesi itse. Kun kuuntelin tarkkaan asiakasta, joka yritti löytää oman tiensä, saatoin nähdä polun muodostuvan hänen eteensä, mikä näytti meille kummallekin, mihin suuntaan mennä. Ja usein huomasin valitsevani – sydämellä, ei päällä – juuri ne sanat, jotka jonkun täytyi kuulla.

Herkkä puoleni sai minut myös tuntemaan syvää yhteyttä luontoon, eläimiin, lintuihin, musiikkiin ja taiteeseen. Nämä herkkyyden piirteet ja kokemukset eivät ole tietenkään ainutlaatuisia minulle. Meillä kaikilla on jonkin tason herkkyyttä, joka vakavasti otettuna ja suojeltuna voi avata meidät kokemaan elämää rikkaasti ja tyydyttävästi. Kun olemme herkkiä, pystymme paremmin näkemään kauneutta kaikkialla ja kaikessa – kukista rikkaruohoihin, iloisissa kokemuksissa ja myös kirvelevän surullisissa. Herkät ihmiset ovat usein myös empaattisia – ystävällisiä ja myötätuntoisia ihmisiä, jotka voivat helposti laittaa itsensä toisen asemaan. Heistä tulee luonnostaan herkkiä muiden tunteille ja sen vuoksi he välittävät siitä, miten heidän toimensa vaikuttavat maailmaan.

Päätös suojella herkkyyttäni, sen kieltämisen sijasta, oli yksi vaikuttavimmista äärimmäisen itsehoidon teoista, joita joihin olen ryhtynyt elämässäni. Annoin minulle luvan olla itseni – sielutasolla – riippumatta siitä, millainen maailma sanoi minun pitävän olla. Ja tässä on mielenkiintoinen asia: kun opettelin suojelemaan herkkyyttäni, tapahtui päinvastoin, kuin odotin. Sen sijaan, että olisin tuntenut olevani kuin neulatyyny maailmassa, joka on täynnä neuloja, se teki minusta vahvemman ja pystyin paremmin käyttämään lahjojani. Kun tulin tietoiseksi siitä, mitä tarvitsin suojellakseni tätä lahjaa, se salli minun ottaa sen pois laatikosta, silloin kun halusin, jotta voisin käyttää sitä hyödykseni. Kun alat tehdä valintoja, jotka tukevat herkkyyttäsi, luot aistiturvallisuutta, jota tarvitset avautuaksesi täydemmin elämän rikkaille kokemuksille ja kauniille nyansseille.

Tänä päivänä "olet niin herkkä" kuulostaa siunaukselta, josta olen hyvin kiitollinen.

Rakkautta,
Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

21.5.2023 VANHEMPIEN NAISTEN VIISAUTTA

ViestiKirjoittaja hammer » 24.05.2023 21:38

VANHEMPIEN NAISTEN VIISAUTTA

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
21.5.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Liikenne mateli, pysähtyi ja lähti taas liikkeelle melkein tunnin, mutta tuskin huomasin sitä. Kuuntelin Julia Louis-Dreyfusin uutta podcastia "Viisaampi kuin minä", ja se sai matkani kaupunkiin ja takaisin tuntumaan inspiroivalta seikkailulta. Podcast on sarja vanhempien naisten haastatteluja viisaudesta, jota tulee ikääntyessä. Kuuntelin keskusteluja aktivisti Jane Fondan, romaanikirjailija Isabel Allenden, ja Ruth Reichlin kanssa, joka on Gourmet-lehden aiempi päätoimittaja.

Ohjelman aikana Julia pyytää vieraitaan kertomaan, mitä he ovat oppineet hyvästä elämisestä ja mitä he haluavat ihmisten eniten tietävän vanhenemisesta. Oli virkistävää kuulla naisten puhuvan avoimesti ja rehellisesti sen haasteista ja hyödyistä, kun on seitsemän- ja kahdeksankymppinen. Kun olin saanut kuunneltua kolmannen haastattelun, suljin puhelimen ja ajoin kotiin miettien kuulemaani.

Oli selvää, että iän mukana tulee rohkeutta lakata pelleilemästä. Koska elämällä on loppumisajankohta, välittää vähemmän rauhan säilymisestä ja kunnioittaa enemmän sitä, mikä on totta. Jos et halua tehdä enää jotain, lakkaat tekemästä sitä. Jos olet kyllästynyt olemaan yleisönä muiden ihmisten draamassa, lähdet pois tuosta esityksestä. Pidät sisäpiirisi lähellä, ja säästät energiasi asioihin, jotka saavat elämän laulamaan – usein yksinkertaisia asioita, kuten hyvän aterian tekeminen, aamukahvin nauttiminen hiljaa ilman keskeytyksiä tai leikkiminen lastenlasten kanssa, jotka palaavat kotiin vierailun päätyttyä.

Ikääntymisen myötä tulee vapaus. Siihen mennessä, kun olet kuusikymppinen, sinulla on tavallisesti tarpeeksi kilometrejä takana tietääksesi, että voit selviytyä sydämen särkymisestä, menetyksestä, syyllisyydentunteista ja siitä, että ihmiset suuttuvat valinnoistasi. Sinusta tulee taitavampi asettamaan rajoja – joskus epätoivosta tai ärtymyksestä alkuun – ja tulee helpommaksi sanoa se, liikoja selittelemättä tai puolustelematta päätöstäsi.

Ja sitten on terveys. Tämä oli yksi asia, joka korostui eniten. Melkein jokainen keskustelu fokusoitui sen tärkeyteen, että kehosta pidetään hyvää huolta, jotta voimme nauttia vanhuuden eduista. Ikääntymisen herkullisuus voi keskeytyä/häiriintyä tai mennä täysin sivu suun, jos meidät pakotetaan käyttämään paljon aikaa ja energiaa terveysongelmiin, jotka olisi voitu välttää.

Matkani loppuun mennessä tunsin innostusta elämäni muutamasta seuraavasta vuosikymmenestä, ja kun pääsin kotiin, laitoin leikkitossut jalkaan ja lähdin kävelylle. Pitkälle kävelylle. Jossa oli mäkiä.

Voit tsekata podcastin kaikilta normaaleilta kanavilta ja kuulla lisää siitä täältä (https://podcasts.apple.com/us/podcast/w ... 1678559416).

Rakkautta,
Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

28.5.2023 ET OLE, KUKA LUULET OLEVASI

ViestiKirjoittaja hammer » 31.05.2023 21:43

ET OLE, KUKA LUULET OLEVASI

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
28.5.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Julkaisin viime vuonna Sounds Truella äänikirjan Self Care for the Wisdom Years (https://cherylrichardson.com/books/self ... dom-years/)= itsehoitoa viisausvuosille). Todellisuudessa se on enemmän kuin äänikirja; se on pitkä keskustelu kuuntelijan kanssa siitä, mitä merkitsee siirtyä elämänvaiheeseen, jolloin alamme harkita uudelleen kaikkea – työtä, terveyttä, suhteita ja päivittäistä elintapaamme.

Mikä tärkeintä, siinä on kyse syvän ja pysyvän suhteen muodostamisesta sen viisaan osamme kanssa, joka on niiden roolien yläpuolella, joita olemme esittäneet tähän mennessä.

Kun istuin tänä aamuna kylmäaltaassani ja tunsin kiitollisuutta (ja vähän vilua), ajattelin, miten perspektiivini elämään on laajentunut tuon äänikirjan nauhoittamisen jälkeen. Olen kasvanut uskomaan, että kokoamme ensimmäisen puoliskon elämästämme persoonallisuutta – egoa – joka sallii meidän toimia maailmassa, asettaa ja saavuttaa tavoitteita, elää perheessä, ystävien kanssa ja suuremmassa yhteisössä suhteellisen menestyksekkäästi ja tehdä, mitä tarvitsee, tunteaksemme turvaa ja vakautta.

Toisessa puoliskossa on kyse jostain aivan muusta. Tässä vaiheessa on kyse egon purkamisesta, jotta voidaan muodostaa vahva yhteys sieluun.

Hyvin monet meistä uskovat, että olemme yhtä kuin esittämämme roolit, ja se on arveluttava perspektiivi. Jos samaistut ja laitat kaiken energiasi siihen, että olet omistautunut työntekijä, menestynyt yrittäjä, äiti tai isä, influensseri tai toimitusjohtaja, luultavasti kärsit, sitten kun nuo roolit muuttuvat tai häviävät. Ja niin tapahtuu. Tehtävät päättyvät, bisnekset tyrehtyvät, lapset lähtevät pesästä, tai yksinkertaisesti kyllästyt tekemään samaa asiaa uudestaan ja uudestaan ja tarvitset muutosta. Jos et ole muodostanut suhdetta sisäiseen itseesi, on hyvä mahdollisuus, että sinusta tuntuu, että sinut kiskotaan – potkivana ja huutavana – elämään, jota et tunne pyytäneesi.

Mitä merkitsee muodostaa suhde sisäiseen itseesi?

Viettää aikaa hiljaisuudessa joka päivä ja oppia valjastamaan mieli niin, että se seuraa korkeamman itsesi johdolla (sen itsesi joka tunnistaa, miten meluava mieli on).

Pitää päiväkirjaa edistämään jatkuvaa dialogia sisäisen elämäsi kanssa.

Etsiä opastusta ja perspektiiviä viisailta vanhemmilta, jotka ovat kulkeneet (ja kulkevat) tuota polkua itse.

Mennä luontoon, koska se inspiroi kunnioitukseen, luovuuteen ja rakastavaan suhteeseen muiden elävien olentojen kanssa. Ja se antaa sinulle tilaisuuden kokea kauneuden transformointikyvyn.

Tietoinen ikääntyminen merkitsee elämän tekemistä eri tavalla. Se merkitsee energiasi laittamista sellaiseksi tulemiseen, joka osaa elää läsnäolevassa hetkessä, joka osaa käsitellä menestyksen ja epäonnistumisen, joka ei enää yritä manipuloida maailmaa tunteakseen olevansa ok ja joka osaa hyväksyä ja käsitellä elämän ylä- ja alamäet vahvuuden ja armon kera. Tässä paikassa alamme oivaltaa, että olemme ja olemme aina olleet hyvin paljon enemmän, kuin ego saisi meidät uskomaan.

Tämä on jatkuvaa keskustelua, ja toivon, että pysyt siinä kanssani. Lupaan, että keski-ikä ja sen yli ovat jännittäviä aikoja, kun olet valmis menemään syvemmälle ja tekemään suhteesta sisäiseen elämääsi tervetulleen prioriteetin.

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

4.6.2023 ELÄKÖITYMISEN UUDELLEENMÄÄRITTELYÄ

ViestiKirjoittaja hammer » 21.06.2023 05:55

ELÄKÖITYMISEN UUDELLEENMÄÄRITTELYÄ

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)
4.6.2023
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

On miellyttävä aamu, sumusateen viipyillessä keväänvihreiden peltojen päällä ja pilvien leijuessa niin alhaalla, että tuntuu, kuin Luontoäiti olisi laittanut painavan peiton päivän ylle, inspiroiden lepäämään.

"Ota iisisti", se tuntuu sanovan, "anna päivän vain kehittyä."

Kun puhutaan elämän antamisesta kehittyä, niin minulla oli viime viikolla keskustelu erään ystävän kanssa, joka jää eläkkeelle oltuaan menestyksekkäässä yritystehtävässä yli 15 vuotta. "Miten ryhdyn suunnittelemaan, mitä on seuraavaksi", hän kysyi innostuksen ja pelon sekaisesti. "Olen innokas aloittamaan seuraavaan vaiheeni!"

Hymyilin ja katsoin häntä silmiin sellaisen myötätunnolla, joka muistaa tämän vaiheen hyvin. "Et suunnittele", vastasin. "Teet päinvastoin. Rentoudut. Annat mennä. Fokusoit itseesi ja annat kalenteristasi pitkän tovin tilaa vain elää. Tällä tavalla se, mitä on seuraavaksi, voi löytää sinut."

Ensin hän näytti olevan ymmällään – reaktio, jonka tunnen aivan liian hyvin. Mutta hitaasti, kun sanani menivät perille, hänen silmänsä alkoivat hymyillä. Se tapahtuu, kun joku antaa sinulle luvan lähteä pois oravanpyörästä.

Elämme maailmassa, joka ihannoi kiireisyyttä, saavuttamista ja ulospäinsuuntautuneisuutta. Ajatus pysähtymisestä tekemään tilaa uudelleenkalibroinnille ei ole rakennettuna kulttuurimme käyttöjärjestelmään. Mutta se on tärkeää. Viisausvuosina hermosto ansaitsee nollauksen.

Kun uudelleenkalibroin omaa elämääni, määrittelen uudelleen sanan "eläköityminen". En enää näe sitä työstä luopumisena, vaan vanhan käyttöjärjestelmän vetäytymisenä ja päivityksen asentamisena. Rakastan niin monia asioita siinä, mitä teen, että toivon jatkavani siinä ikuisesti. Toisaalta tosiasia on, että viisausvuodet vaativat uuden tason itsehoitoa, jotta kehon ei tarvitse tulla näyttämään tärkeysjärjestystä meille.

Eläköitymisestä on tullut vähentämistä ja lisäämistä, vähentämisen johtaessa tietä. Se on merkinnyt esimerkiksi vetäytymistä aktiviteeteista, jotka eivät enää kiinnosta minua, tutkiakseni uusia alueita, jotka herättävät uteliaisuuteni. Se on lakkaamista olemasta huolissaan tai huolehtimasta muista, jotka ansaitsevat huolehtia itsestään, ja oppimista säätelemään hermostoani meditoimalla ja hengitysharjoituksilla, jotta normaali ahdistuneisuus jota tulee muutoksen myötä, löytää ystävän.

Eläköityminen on merkinnyt myös irtipäästämistä joistain suhteista – ei siksi, etten rakasta ihmisiä tai välitä ihmisistä, vaan koska haluan lisätä aikaa ja huomiota suhteisiin, jotka elävät lähellä sydäntäni.

Meillä on rajallisesti aikaa. Piti siitä tai ei, niin se on totuus. Voimme pidentää tuota aikaa – ja iloa elämisestä omilla ehdoillamme – antamalla eläköitymisellemme uuden merkityksen. Rikkoa vanhentuneita sääntöjä. Astua rajojen yli, jotka ovat pitäneet meidät hyvin käyttäytyvinä, mutta pitkästyneinä. Ja päästää irti vastuista, joita meidän ei ole enää tarkoitus kantaa. Se vaatii rohkeutta, tiedän, ja halukkuutta ravistella muutamia hyvin muotoutuneita häkkejä, mutta se on joka riskin arvoista.

Brasilialainen runoilija Mario de Andrade sanoi sen hyvin ...

"Meillä on kaksi elämää. Ja toinen alkaa, kun oivallamme, että on vain yksi."

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
hammer
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5843
Liittynyt: 03.11.2013 22:02

Edellinen

Paluu Kanavoinnit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron