McCree Samuel "Gentoku" (tinybuddha.com)

Jokaiselle kanavahenkilölle on varattu oma ketjunsa. Valtaosa kanavoinneista on Pirjo Laineen käännöksiä. Tänne siis vain kanavointeja. Näkemyksille /mielipiteille on varattu oma ketjunsa.

McCree Samuel "Gentoku" (tinybuddha.com)

ViestiKirjoittaja Magellan sky code » 05.01.2015 09:42

20 TAPAA MITEN HILJAISUUDESSA OLEMINEN VOI MUUTTAA ELÄMÄN TÄYSIN



Kirjoittanut Samuel "Gentoku" McCree (tinybuddha.com)

Joulukuu 2013

Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine



"Hiljaisuus on suuren voiman lähde." –Lao Tzu



Vietin yli kaksi vuotta joka neljännen viikon hiljaisuudessa. Tuona aikana asuin Zen-munkkiluostarissa ja joka kuukausi meillä oli viikon mittainen hiljaisuusretriitti.



Retriitin aikana istuimme hiljaa meditoiden, söimme ja työskentelimme hiljaisuudessa ja kommunikoimme vain käsielein ja lappuja kirjoittaen.



Ensin tällä tavalla eläminen oli vaikeaa, mutta ajan kuluessa opin arvostamaan hiljaisuutta. Lähtööni mennessä olin oppinut, että hiljaisuus oli ystäväni ja opettajani.



Mitä hiljaisuus opetti minulle?



1. Tyytyväisyys



Ajattelin ennen, että minun täytyi katsoa televisiota joka ilta, mutta luostarissa olin ilman ja havaitsin, etten tarvinnut sitä.



Hiljaisuus opetti minua olemaan tyytyväinen vähempään. Päästä irti jostain, mikä painaa sinua alaspäin. Elämäsi kiittää sinua.



2. Ilmaiseminen



Kun voi puhua vain lappuja kirjoittamalla, sanoo vain sen, mikä on tärkeää. Ennen luostaria puhuin paljon, mutta sanoin vähän.



Hiljaisuus opetti minulle, että muutamalla yksinkertaisella ja hyvin puhutulla sanalla on enemmän voimaa kuin tuntien jaarittelulla. Ajattele yhtä yksinkertaista asiaa, jonka voit sanoa ja joka auttaa jotakuta tuntemaan olonsa paremmaksi, ja sano se.



3. Arvostus



Puhuminen tekee elämästä helppoa, mutta kun en voinut puhua, opin, miten paljon nojasin toisiin.



Hiljaisuus opetti minua arvostamaan toisiin yhdistymistä. Yritä todella kuunnella, kun näet ystäväsi ja perheesi seuraavan kerran. Tarkka kuunteleminen ilmaisee syvää arvostusta.



4. Huomio



Useita kertoja ensimmäisen retriittini aikana luulin puhelimeni värisevän, mutta sitten muistin, ettei minulla ollut puhelinta. Se osoitti minulle, miten puhelin jakoi huomioni.



Hiljaisuus opetti minulle, miten tärkeää on päästää irti häiriötekijöistä. Yritä sammuttaa puhelin ja laittaa se pois, kun seuraavan kerran olet jonkun kanssa, josta välität. Se tekee huomion kiinnittämisestä helpompaa.



5. Ajatukset



Kerran olin retriitissä rakennusprojektin vieressä. Minua hämmästytti, miten helposti ajatukseni hukuttivat melun. Oivalsin, että jos ajatukseni olivat näin äänekkäitä, minun olisi parasta tehdä niistä mahdollisimman viisaita.



Hiljaisuus opetti minulle ajatusteni muokkaamisen merkityksen. Ota joka päivä aikaa pannaksesi merkille ajatuksesi ja päästä irti ajatuksista, jotka eivät palvele sinua.



6. Luonto



Koska olin retriitissä joka vuodenaikaan, tiedän, että tuulen ääni on syksyllä erilainen kuin talvella.



Hiljaisuus opetti minua huomaamaan luonnon. Kävele lyhyt matka ulkona hiljaisuudessa ja löydä se viisaus ja rauha, mitä luonnolla on annettavana.



7. Keho



Retriitin aikana huomasin, että aina kun eksyin ajatuksiin, kadotin tuntuman kehoon. Ja kuin keskityin kehoon, ajatukseni rauhoittuivat.



Hiljaisuus opetti minua olemaan kehossa. Sulje silmäsi ja kysy: "Mitä tunnen kädessäni?" Kun oppit tuntemaan kehon, se voi tyynnyttää huolestuneen mielesi.



8. Ylistimulointi



Aina kun menin kaupunkiin retriitin jälkeen, maailma tuntui hyvin äänekkäältä ja nopealta. Aloin käsittää, miten paljon aistiemme on käsiteltävä suurimman osan ajasta.



Hiljaisuus opetti minulle stimulaation vähentämisen merkityksen. Nauti hiljaisesta ajasta joka päivä. Mitä vähemmän näet ja kuulet, sitä enemmän mielesi voi asettua.



9. Äänet



Ihmiset huomaisivat luostariin tullessaan, miten hiljaista siellä oli, mutta asuessani siellä tunsin kaikki äänet – sammakosta pöllöön ja sandaalien ääneen jalkakäytävällä.



Hiljaisuus opetti minulle, että maailmassa on laaja äänikirjo. Istu talosi edessä ja sulje silmäsi. Hämmästyt, mitä kaikkea kuulet, jos kuuntelet riittävän pitkään.



10. Ihmiset



Retriitissä ympärilläni oli ihmisiä, jotka tekivät parhaansa. Jotkut olivat onnellisia, toiset surullisia, mutta kaikki olivat upeita ihmisiä.



Hiljaisuus opetti minulle, että ihmisissä on suurta kauneutta. Etsi hyvä paikka ja katsele ihmisiä sydän avoimena. Saatat inspiroitua näkemästäsi.



11. Tila



Hyvin pitkään keksin jotain muuta ajateltavaa aina, kun jotain vaikeaa tuli esiin, mutta retriitti opetti, että jos välttelin jotain, se ei menisi koskaan pois.



Hiljaisuus opetti minulle, että tila auttaa kohtaamaan vaikeat ajat. Kun seuraavan kerran kohtaat jotain vaikeaa, pysähdy ja kunnioita sitä, mikä nousee.



12. Rakkaus



Ennen ajattelin, että rakkaus oli se suuri juttu, mutta retriitissä havaitsin, että tunsin rakkautta hyvin monia asioita kohtaan.



Hiljaisuus opetti minulle, että rakkaus voi olla yksinkertaista. Ajattele jotakuta, jolle et ole sanonut viime aikoina "rakastan sinua", ja kerro se hänelle.



13. Rohkeus



Ajattelin ennen, että rohkeudessa on kyse vaaran kohtaamisesta, mutta retriitissä oivalsin, että todellinen rohkeus on itsensä kohtaamista.



Hiljaisuus opetti minulle sitä rohkeutta, mitä vaaditaan olla hiljaa. Kun pysähdymme, kaikki mitä pakenemme, saa meidät kiinni. Kun seuraavan kerran pelkäät, pysähdy ja odota, että se menee ohi. Sydämessäsi on valtavaa rohkeutta.



14. Sinnikkyys



Jokainen retriitti muistutti minulle, että puhuminen on helppoa, mutta hiljaa oleminen on vaikeaa.



Hiljaisuus ei ole pramea, mutta sen on valtava voima kestettäväksi. Kun joku seuraavan kerran epäilee sinua, lupaa hiljaa erimielisyyden sijasta olla antamatta periksi. Teot puhuvat puolestaan.



15. Luottamus



Pyydän usein vahvistusta tai palautetta, mutta hiljaisuudessa eläminen merkitsi, että minun täytyi luottaa vaistoihini.



Hiljaisuus opetti minua luottamaan itseeni. Kun seuraavan kerran alat ahdistua, istu hiljaisuudessa ja näe, pystytkö löytämään sen syvän luottamustilan, mikä asuu sydämessäsi.



16. Rehellisyys



Minulla oli tapana valehdella, jottei minun tarvinnut selittää tekojani, mutta kun en voinut puhua, aloin panna merkille tämän mielihalun ja sen, miten paljon se vähensi rehellisyyttäni.



Hiljaisuus opetti minulle totuuden kertomisen merkityksen. Pane merkille ne kerrat, jolloin kerrot pikkuvalheita, ja yritä puhua sen sijaan totta. Se ei ole aina helppoa, mutta se on ensimmäinen askel itseemme ja toisiin luottamisessa.



17. Kiitollisuus



Retriitin aikana minulla ei ollut paljon mukavuuksia. Se auttoi minua näkemään, miten paljon otin itsestäänselvyytenä ja miten paljon minulla oli, mistä olla kiitollinen.



Ole joka päivän lopussa hiljaa ja kysy itseltäsi, mistä olet kiitollinen. Hämmästyt löytämiäsi siunauksia.



18. Yksinkertaisuus



Rakastin ennen draamaa ja ristiriitoja, mutta retriitissä havaitsin olevani onnellisempi, kun pidin asiat yksinkertaisina.



Hiljaisuus opetti minulle, että yksinkertaisuus ja ilo ovat hyviä kavereita. Etsi kotoasi yksi paikka, minkä voisit yksinkertaistaa. Pidä se yksinkertaisena kuukauden ja nauti sen tarjoamasta vaivattomuudesta.



19. Yhteys



Ajattelin ennen, että minun täytyi puhua tunteakseni yhteyden. Oivalsin retriitin aikana, että voin tuntea yhteyden vain olemalla niiden ihmisten lähellä, joista välitän.



Hiljaisuus opetti minulle, että sanat voivat mennä tielle. Tee jotain hiljaisuudessa jonkun rakkaasi kanssa. Se on esiin vähän kiusallista, mutta lopulta näet, mitä merkitsee vain olla jonkun seurassa.



20. Totuus



Opiskelin filosofiaa collegessa ja ajattelin voivani lukea totuudesta, mutta retriitti opetti minulle, että totuus löytyy hiljaisuudesta.



Hiljaisuus on opettanut minulle syvällisemmän totuuden, mitä sanat voisivat koskaan opettaa. Ole hiljaisuudessa kerran viikossa ja tunne totuus sydämessäsi. Se on siellä riippumatta siitä, pystytkö ilmaisemaan sen sanoilla vai et.


-----------

Viestiä saa vapaasti välittää edelleen.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
Avatar
Magellan sky code
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: 02.11.2013 09:18

Paluu Kanavoinnit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron